Onze school

Het onderwijs op CBS de Verbinding is georganiseerd volgens het leerstofjaarklassensysteem. De groepen zijn samengesteld uit kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd. Zij krijgen les met behulp van lesstof die bij de leeftijd ontwikkeld is, op hun eigen niveau. Binnen de mogelijkheden van de school wordt basisondersteuning op drie niveaus aangeboden door de eigen leerkracht. Er wordt gedifferentieerd op verschillende manieren: tijd, hoeveelheid en moeilijkheidsgraad. Ook wordt er soms groepsdoorbrekend

gewerkt en krijgt een kind passende leerstof aangeboden in een andere groep. Dit wordt van tevoren met
ouders besproken. We vinden het belangrijk dat we elk kind voldoende tijd en aandacht kunnen geven en dat ze voldoende uitgedaagd worden. Daarnaast vinden we het belangrijk dat kinderen zich prettig voelen op school en dat ze zich kunnen ontwikkelen naar hun eigen vermogen. Een rijke leeromgeving, effectieve instructie en een goed klassenmanagement zijn hiervoor van essentieel belang. Samen met goede kwaliteitszorg zorgt dit voor kwaliteit van onderwijs.
Vanaf groep 7 kunnen leerlingen aangemeld worden voor de Pepergroep. Voor kinderen die een uitdagender aanbod nodig hebben dan dat wat binnen de basisondersteuning valt, hebben we de Perspectief-brede Pepergroep. In deze groep werken kinderen van meerdere scholen aan uitdagende projecten op eigen theoretisch niveau.